Φίλες καί φίλοι, συγγραφεῖς/συνομιλητές στο διαδίκτυο, ἄς μήν χρησιμοποιοῦμε τὰ ἀπωθητικά greeklish, για νά ἐκφράζουμε τίς ἀπόψεις μας. Ὅπως ὅλοι γνωρίζουμε πατώντας τόν συνδυασμό πλήκτρων "alt-shift" ἐναλλασσόμαστε ὡραιότατα ἀνάμεσα στό λατινικό καί τό ἑλληνικό ἀλφάβητο. Τό νά γράφει κάποιος χρησιμοποιώντας τήν ἑλληνική ἀλφάβητο δέν εἶναι θέμα παραξενιᾶς ἤ ἐλιτισμοῦ. Ἀντίθετα,θά ἔλεγα ὅτι εἶναι ζήτημα χαλαρωμένων ἀντανακλαστικῶν,τό νά μήν τόν ἐνοχλεῖ ἡ κακοποίηση πού ὑφίσταται ἡ γλῶσσα μας, ἀφοῦ μέσα ἀπό τά greeklish χάνει κάποιος ἐντελῶς τήν ἐπαφή μέ τις ρίζες, ἄρα καί τήν οὐσία τῶν λέξεων τῆς ἑλληνικῆς. Τώρα πού ἡ κυβέρνηση ξεπουλάει κάθε τί ἐθνικό, ἄς μήν τήν βοηθᾶμε ἀπό ἐπιπολαιότητα καί κακῶς ἐννοούμενη εὐκολία στό ἔργο της.
Υ.Γ: Ἡ βίαιη καί χωρίς καμμία ἐπιστημονική τεκμηρίωση κατάργηση τοῦ πολυτονικοῦ τρόπου γραφῆς τῆς ἑλληνικῆς ἀποτελεῖ μιάν ἀκόμα σκοτεινή καί πονεμένη ἱστορία...

Τρίτη, 10 Μαΐου 2011

"ΠΙΝΑ ΜΠΑΟΥΣ" - σκην. ΒΙΜ ΒΕΝΤΕΡΣ (2011) - ("PINA BAUSCH" - dir. WIM WENDERS)

"Τί θά θύμιζαν οἱ ταινίες τοῦ Ἴνγκμαρ Μπέργκμαν, ἄν ἦταν χορογραφίες;"
Κατ’ ἀρχάς νά δηλώσω πώς θ' ἀναφερθῶ στήν δισδιάστατη ἐκδοχή τῆς ταινίας "Πίνα Μπάους", τήν ὁποία ἐπί τούτου παρακολούθησα, ὡς ἐπί τό πλεῖστον, ἄνευ τῶν 3D γυαλιῶν πού μοῦ μοίρασαν στήν εἴσοδο τῆς αἴθουσας, ἀφοῦ ἤθελα νά ἔρχομαι σ’ ἐπαφή κυρίως μέ τήν κινηματογραφική ὁπτική τοῦ σκηνοθέτη, παρά μέ τήν ὄντως ἐντυπωσιακή ψευδαίσθηση/ προσομοίωση τῆς πραγματικότητας τῆς 3D τεχνολογίας.
Στό σημεῖο αὐτό θά κάνω μιά παρέκβαση, γιά νά  ἐπισημάνω τό κείμενο τοῦ Γιάννη Καραμπίτσου "Κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ ή 3d κινηματογράφηση χορού; Πίνα 3d ή Πείνα για 3d;", ὁ οποῖος μέσα στήν ὑπερβολική του ἀπαισιοδοξία δέν παύει νά κρούει τόν κώδωνα τοῦ κινδύνου γιά τό δυσοίωνο μέλλον τοῦ σινεμά, ἄν τυχόν ἐπικρατήσει ἡ 3D τεχνολογία. 
Οἱ κλασσικές πλέον παραστάσεις τοῦ χοροθεάτρου Βούπερταλ, μέ τίς πρωτοποριακές χορογραφίες τῆς Πίνα Μπάους πού καταδύονται στίς σχέσεις  τῶν ἀνθρώπων ξεγυμνώνοντας τίς ψυχές τους, ἀλλά καί οἱ σέ συνέντευξη χορευτές τῆς ὁμάδας της, κινηματογραφοῦνται ἀπό τόν Βίμ Βέντερς μέ τρόπο πού παραπέμπει στήν προσήλωση καί τήν ἔνταση τοῦ βλέμματος τοῦ Ἴνγκμαρ Μπέργκμαν καί ἀποπνέει τήν θλίψη καί τήν ἠρεμία τῶν εἰκόνων του.
Ὥστε, παραφράζοντας τό γνωστό παιχνίδι, στήν ἐρώτηση «τί θά θύμιζαν οἱ ταινίες τοῦ Ἴνγκμαρ Μπέργκμαν, ἄν ἦταν χορογραφίες;», ἡ ἀπάντηση εἶναι ἁπλή γιά ὅποιον ἔχει δεῖ τό ἰδιότυπο αὐτό ντοκυμαντέρ-ἀφιέρωμα τοῦ Βίμ Βέντερς, στήν Πίνα Μπάους, μιάν ἀπό τίς σημαντικότερες χορογράφους τοῦ 20οῦ αἰώνα. 
Ρήσεις καί Ἀντιρρήσεις: Μιά πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση στό ἔργο τῆς Πίνα Μπάους διάβασα στό ἄρθρο τῆς Χριστιάνας Γαλανοπούλου στό "ΒΗΜΑ", ἐνῶ στό κείμενο τοῦ Σταύρου Χ. "Πίνα Μπάους - με αφορμή ένα φιλμ" μαθαίνει κανείς σημαντικές λεπτομέρειες τῆς συνεργασίας της μέ τόν Βίμ Βέντερς. 

4 σχόλια:

sandemetriobo.blogspot είπε...

να σαι καλά, πολύ αξιόλογο άρθρο

Mr. Eleven Miles είπε...

δυστυχώς τις ταινίες που μέχρι τώρα έχεις ανεβασει δεν τις εχω δει αλλα θα χαρω πολυ να συμμετεχω στο μελλον γιατι μου αρεσει ο τροπος που τις κρινεις....καλη συνεχεια..

cinemarian είπε...

Σᾶς εὐχαριστῶ πολύ γιά τά καλά σας λόγια, sandematriobo και Eleven Miles! Ἡ ἀλήθεια εἶναι πώς μ' ἔχει ἐπηρεάσει τόσο ἡ πολιτικοκοινωνική κατάσταση που βιώνει ἡ Ἑλλάδα τόν τελευταῖο καιρό πού ἔχω καιρό νά πάω σινεμά καί ν' ἀφεθῶ στά χέρια τοῦ σκηνοθέτη...

sandemetriobologna είπε...

how are you my dear ?looking fwd to your next article.